Digital Markedsføring

Digital markedsføring

Hva innebærer digital markedsføring?

Med digital markedsføring mener vi all markedsføring som foregår på internett. Du har kanskje hørt snakk om begrep som søkemotoroptimalisering, Google AdWords og remarketing? Dette er noen av de mest aktuelle formene for digital markedsføring i dag.

I tillegg til metodene nevnt ovenfor er også annonsering i sosiale medier blitt en både nyttig og viktig kanal for enkelte bransjer. Her kan du rette markedsføringen mot der mottakeren bor eller mottakerens kjønn og alder.

E-post markedsføring har blitt brukt i mange år, men er fortsatt like aktuelt som det har vært tidligere. En god kampanje rettet mot eksisterende eller nye kunder kan gi svært gode resultater. Her er det også mange fallgruver, så tenk nøye gjennom hva du sender og hvem du sender det til.

Med digital markedsføring får du målbare, dokumenterte og verdiskapende resultater, og dersom arbeidet er godt utført kan du forvente økt trafikk og flere henvendelser. På denne siden kan du lese mer om noen av de kanalene vi benytter i vårt arbeid. Ta gjerne kontakt med oss for en diskusjon om deres digitale markedsføring.

SEO

Et viktig ledd i en helhetlig markedsføring

Søkemotoroptimalisering, populært kalt SEO, er et viktig ledd i en helhetlig markedsføring på internett. Kort fortalt handler det om å optimalisere din nettside for søkemotorene, slik at den kommer høyere på listen med søkeresultater. Hvis du for eksempel driver en skobutikk i Bergen, vil du gjerne at kundene skal finne deg når de søker etter «Sko Bergen» på Google, som også er det vi kaller organisk søk.

SEO er en langsiktig og rimelig investering som skaper vekst, og har fokus på målgruppene du skal nå og produktene eller tjenestene du skal selge. Godt arbeid med søkemotoroptimalisering understøtter og styrker andre virkemidler i din digitale markedsføring. Vi anbefaler alle våre kunder å begynne med et godt SEO arbeid, før de vurderer andre markedsføringskanaler.

Det er viktig å velge riktige personer til å utføre søkemotoroptimalisering på dine nettsider. SEO er svært komplisert, og erfaring er helt avgjørende for et godt resultat. Personer uten god kunnskap på dette området, eller som tar snarveier i arbeidet, kan føre til at nettsiden din blir straffet av Google. Vi har utført SEO på noen av Norges største nettsider, og har bidratt til at bedrifter i nisjer med høy konkurranse har kommet helt til topps i søkeresultatene.

Kontakt oss for våre anbefalinger om din nettside, webdesign og SEO.

Søkemotoroptimalisering - Mementor AS

Google AdWords

Umiddelbar strøm av besøkende som er innstilt på å handle

Google AdWords er en annonseringstjeneste levert av Google for bedrifter som ønsker å annonsere på Google sine sider og i deres nettverk. AdWords lar bedrifter sette et budsjett for annonseringen og kun betale når annonsene blir sett eller klikket på. Du kan endre fokus og budsjett for kampanjen så ofte du vil, noe som gir deg en unik kontroll og fleksibilitet. Tjenesten er basert på søkeord og søkefraser.

Mementor er Google Partner og sertifisert i AdWords annonsering. For å bli Google Partner stilles det en rekke krav til blant annet kurs og erfaring, og det skal vises til månedlig høy aktivitet og gode resultater for å beholde sertifiseringen. Våre eksperter vet akkurat hva som skal til for å skape suksess med annonsering i Google nettverket.

Det koster deg svært lite å komme i gang med en Google AdWords kampanje, og da du selv kan sette budsjettet og følge med på responsen, er dette et godt alternativ for de aller fleste bedrifter. Vi kommer gjerne med våre anbefalinger til hvor mye du bør legge i kampanjen og hva du kan forvente deg av resultater.

Remarketing

Annonsene som følger kundene dine

Du har helt sikkert lagt merke til dette fenomenet. Du har besøkt en nettbutikk og kikket på et produkt. I dagene som følger ser du annonser for det samme produktet over alt på nettet. Det er dette som kalles remarketing.

Dette er vanligvis en form for Google AdWords kampanje, og en smart måte å få kundene til å vende tilbake til nettsiden din etter sitt første besøk. Annonsene er spesifikt rettet mot de som allerede har vært inne på siden din og vist sin interesse. La oss si at du selger klær i din nettbutikk. En kunde klikker seg inn og finner et plagg hun har lyst på, men fullfører ikke kjøpet der og da. Når hun ser en annonse for dette plagget de neste dagene blir hun påminnet om butikken din, og kanskje også fristet til å fullføre handelen.

Dette er en svært effektiv markedsføring, og som andre Google AdWords kampanjer kan du også styre denne fra dag til dag. Den er ofte brukt i forbindelse med nettbutikker, men er like nyttig for de fleste andre nettsider. Ring oss i dag for mer informasjon om hvordan du kan benytte deg av remarketing.

E-post markedsføring

Hvordan lykkes med e-postkampanjer?

Utsendelse av e-postkampanjer kan gi gode resultater, men de bør settes opp og sendes på riktig måte. Tenk nøye gjennom hva du sender, hvordan du formulerer deg og ikke minst hvem du sender til. Sørg for at kampanjen er designet slik at den ser bra ut i alle e-post klienter, og at den kan leveres til alle mottakerne i listen din. En e-postkampanje bør altså planlegges godt.

Vi har lang erfaring med utsendelse av e-postkampanjer, og kan hjelpe deg med alt fra budskapet, design og e-postlister til selve utsendelsen. Du får tilgang til et kontrollpanel der du kan følge med på responsen og sammenligne statistikken med tidligere resultater. Du vil også få muligheten til å sende ut kampanjer på egenhånd ved bruk av malene vi designer.

Kontakt oss for priser og mer informasjon om e-post kampanjer.

Navigasjon

Kontakt oss

Kontakt oss

Har du spørsmål til noen av våre tjenester, eller noen oppgaver du ønsker et godt tilbud på? Kontakt oss i dag og få svar innen 12 timer.

Sending